Razgovarali smo o... Pirografiji

Oni koji su bili prisutni na promociji knjige Dražena Markotića.

Tajna djedove stare trešnje mogli su se uživo susresti sa njegovim pirografskim radovima.

Još jedan jako zanimljiv talent ovog nadasve osebujnog kreativca, neki su rekli osobenjaka. Čovjek koji je rekao kako ne poznaje i ne voli riječ ,,plan'', osim što je glazbenik i napisao je zasad treću knjigu, Dražen svoje slobodno vrijeme provodi stvarajući slike paljenjem drveta.

NGB: U jednoj emisiji za Unitas Webradio pričali smo o tvojim rukotvorinama, pirografskim radovima i slikama nastalim paljenjem drveta.. Tada si rekao da se time baviš tri godine, a kako je uopće došlo do toga?

Mislim da je to sada skoro i četiri godine, tri i pol sigurno. Kako je do toga došlo? Sasvim slučajno jer sam u smočnici imao neku staru lemilicu i palo mi je na pamet napisati jednu posvetu na komadu drveta kojeg sam lijepio. Nakon što mi je to uspjelo htio sam probati napraviti slike. To je u početku bilo s nekom kljukastom, prastarom lemilicom koja nije bila za pirografiranje nego za lemljenje. Kasnije sam saznavao da se to zove pirografija. Radio sam intenzivno i nadograđivao svoje znanje i razvijao talent.

NGB: Koliko ti treba vremena da izradiš privjesak, kutijicu ili sliku?

Sve zavisi. Sliku 40x40 cm mogu raditi pet sati ili ju mogu napraviti za tri dana. Ovisi o intenzitetu motiva i priča koji se odvijaju na toj slici, koliko ima detalja, koliko je osjetljiva tema ili se radi o slobodnoj temi. Znači, ako radim portret tu nema onda puno varijacija jer to mora biti što dosljednije i što bliže slici koju sam dobio, a ako radim neke druge stvari kao što su pejzaži, životinje onda sam tu malo slobodniji iako to treba biti prepoznatljivo. Ne može baš biti da radim vuka, a da ispadne krava. Tako je i sa privjescima, magnetima, sa kutijama.

NGB: Koje motive ti je najbolje raditi, koje najlakše i što najviše voliš slikati?

Pa najviše volim po sebi raditi, fantasy stvari, mitološke slike. Dosta se baziram na staroslavenskoj mitologiji, nekada dotaknem i nordijsku mitologiju. Evo, vuk mi je dosta zastupljen jer je vuk dosta snažan simbol za nas Slavene, ali bude tu i šumskih bića, pa sve do realizma. Kad mi netko pošalje sliku da mu napravim portret i tu fantasy ne postoji jer slika na drvetu mora biti što realnija stvarnoj. Dobra stvar je zapravo da se s ovim što radim mogu pojaviti bilo gdje: od srednjovjekovnog sajma, vikinškog, pa do onog mješovitog gdje se pojave ljudi sa medom ili kobasicama. Mogu se i ja pojaviti s pirografijom jer su to teme bliske svima i tematski je šareno.

NGB: Na kojim sajmovima si dosad bio?

Zapravo ni ne znam točno jer sam se tek ove godine skroz tome posvetio i u nekih skoro pet mjeseci sam bio na više od dvadeset sajmova zaredom, bez stajanja. To je obuhvatilo i Švedsku gdje sam bio na jednom velikom vikinškom sajmu u Arvici, gradu dosta blizu norveške granice, a zvali su me čak godinu dana ranije kada su vidjeli čime se bavim. Bio sam i u Poljskoj na jednom staroslavenskom sajmu u Biskupinu. Taj sajam traje devet dana i stvarno je presnažno i preponosno bilo biti dijelom toga, a još je veća čast bila kada su mi rekli da sam prvi sudionik koji je došao sa našeg Balkana. Da sad ne ispadne tek tako o tom sajmu. Ove godine su slavili dvadeset petu godišnjicu postojanja sajma, a u Hrvatskoj nema gdje nisam dosad bio: od Istre, središnje i južne Dalmacije, od Uskočkih dana, srednjovjekovnih i viteških festivala, stvarno sam prošao i vidio sve i svašta. Ne mogu se ni sjetiti svega, pa ni svih dobrih ljudi koje sam upoznao.

NGB: Hoćeš reći da te stvarno svugdje prihvate...

Pa to je to što sam ranije rekao. Tematski sam dosta prilagodljiv jer ne prodajem

kobasice da ne mogu doći na veganski festival ili ne radim vino da ne bih mogao doći

tamo gdje su liječeni alkoholičari, nego radim stvari koje su svima super, a s druge strane im je i tehnika posebna. Nikad nisu vidjeli tako nešto da netko pali sliku u drvetu. Ja čak svoj rad prezentiram ,,na licu mjesta'' pa ljudi fokaju, snimaju kako pravim slike i ta fascinacija im je očigledana. Drago mi je što vidim da ljudi nisu hladnokrvni jer gdje god sam dosad bio svi to žele dodirnuti, uzeti u ruke, osjetiti težinu toga drveta,....

NGB: Koje drvo najčešće koristiš?

Zapravo koristim što god mogu, ne biram i sve pokušavam iskoristiti, ali ono što mi je najdraže, iako nije najlakše za raditi, jest hrastovina. Hrast je malo tvrrđi, ali zato kada sliku napravim i premažem ju kako bi dobila određenu patinu ona dobije tu određenu težinu i strukturu s godovima. I zato mi je hrast najdraži. Najzahvalnije su breza, lipa, topola jer su meko drvo koje i lakše gori, lakše te linije dođu do izražaja, ali hrastu sam nekako najprivrženiji jer sam s njim krenuo.

NGB: Praviš li slilke prema drvetu ili drvo prilagođavaš slici?

Sve zavisi. Imao sam komada drveta koji imaju svoj specifičan oblik i taj oblik bi mi naslutio temu koju ću na njemu paliti, a ako netko naruči sliku određenog sadržaja onda gledam koje drvo bi bilo najbolje širinom, dužinom, debljinom za tu sliku.

Radove Dražena Markotića možete pronaći, pogledati i naručiti na facebook stranicama Dražen Markotić Vega-Wood tattoo, a gdje god se Dražen nalazi možete osim pirografije nabaviti i njegove knjige Egzorcizam ljubavi, Početak prošlosti i najnoviju Tajna djedove stare trešnje.

75114878-709169499569106-4493710409336881152-n

75233672-437039433859308-3643199665165303808-n

75388178-783758525418832-4713897650137595904-n

75388412-2374788012631510-5736159772789440512-n

78219731-2820496451296437-1633049219952541696-n

AEM banner

UNITAS WebRadio On line:09:00-22:00 h Klikni i slušaj

UNITAS WebRadio Nova Gradiška

R Winamp R WMP

R Real R Quik

Suradnici

TZGNG logo

 baner.romski portal

 UDD logi

LUNA logo

LAG baner