Milijun ovaca, a sna nigdje?

Ne možete prebrojati minute, pa čak i sate koje ste proveli valjajući se po krevetu kako biste pronašli najbolji položaj? Hm, sad je i jastuk kriv pa ga morate izlupati?

Od silnih promjena raspoloženja, poželite biti ušuškana, slatka beba kojoj ponekad curi slina koliko je u snovima?

Da, čitavi problemi nesanice s kojom se bori većina ljudi, ali i većina njih ne smatra da bi upravo zbog neprestanog mreškanja morali posjetiti liječnika. Trebaju li?

Spavanje je stanje zbog kojeg smo svi, vjerujem, spremni ostaviti apsolutno sve i utrčati u carstvo jorgana i jastuka ili čak platiti samo kako bi odspavali koju minuticu, odnosno kako bi potrošili jednu trećinu svog života, osim možda klinofobista koji imaju strah od spavanja. Ljudi, really??

No, trenutno nas muči to pitanje rješenja mukotrpnog čekanja kada će se mozak smiriti i pustiti da otplovite u duboke sne, pa evo neke od činjenica, a možda i vama korisnih informacija kako ispuniti onu jednu od najbitnijih obaveza kako bi dalje mogli nastaviti sa svojim ritualima pa je potrebno jednom čovjeku, bio patuljak, div ili middleman dnevno 6-8 sati sna. Naravno, ako uspiju upaliti metode, savjetujem da obavezno prespavate jedan cijeli dan kako bi nadoknadili sve bijesne i ljute kasne sate kad ste zurili otvorenih očiju, a niste vidjeli ni prst pred nosom.

Kao prvo, naučnici kažu, morate biti genijalac da bi voljeli spavati.  Genijalac kao Albert Einstein koji je inače spavao po čak 10, 11 sati noću kako bi poboljšao maštu. Naravno, nije propustio niti onih pola sata poslijepodnevnog drijemanja. Ali u svakom slučaju, ako ipak spavate malo, a funkcionirate puno bolje, možda u vama čuči nova vrsta genijalca o kojem će se jednog dana pričati. Čestitam.

Nadalje, pokušajte biti Ronaldo pa imati posebnog trenera koji se brine da imate izrazito lijepe snove. Jako dobra tehnika, no nažalost, nismo Ronaldo...Ili pak, pokušajte sa puhanjem balončića od sapunice. Možda zvuči smiješno, ali provjereno je i djeluje. Ali ukoliko baš i nemate bočicu sa sapunicom pri ruci  ili vjerujete da će od umora (ili ''prevelike'' spretnosti) iz vaših ruku samo skliznuti bočica, bolje to ostavite po strani, te primijenite metodu ležećeg položaja i brojanja svojih udisaja i izdisaja 3 do 15 minuta. Iako zvuči banalno, smiriti će vaše iscrpljeno tijelo.

Vjerojatno ste svjesni da i vaš položaj utječe na spavanje. Besmislena su pitanja 'što govori o meni položaj u kojemu spavam?'. Pa tako jedna teorija kaže, ako spavate u fetalnom položaju, kao i 41 posto ljudi, to bi moglo značiti da se teško otvarate novim stvarima, nedostaje vam sigurnosti, ali imate veliko srce. Jeste se možda pronašli u ovome? Glupost, da. Ostale ovakve teorije ostaviti ću za idući puta.

 Pravo pitanje je, '' što je potrebno za određeni položaj?''.

Dakle, ako tvoj lijevi ili desni bok  voli da se nasloniš na njega (a takvih je ljudi samo 13 posto u svijetu) za čitavo vrijeme spavanja, ljudi kažu, koristi čvršći jastuk. Ako pak spavaš na leđima, tvoj idealan jastuk je srednje tvrdi. Ako mijenjaš sve poze tijekom spavanja, red ti je da kupiš 4-5 različitih jastuka. Da.

 A ako spavaš s licem prema dolje... Nikad nećeš saznati jer odgovora nema.

Najbolje bi bilo, koliko vam to dozvolio muž, ljubavnik ili pak majka, pa i samo vaše financijsko stanje, osvježite svoj krevet dormeo jastukom za kojega nije bitno da li si 'bočnjak' ili kralježnjak. Spavanje ti je zagarantirano. No od silnog oduševljenja nemojte se uspaničiti ako se ujutro ne uspijete prisjetiti svojih snova. Također, nemojte misliti niti da ste usamljeni ako vam koji san promakne jer prvih 5 minuta nakon buđenja zaboravimo oko 50 posto sna, a 90 posto sna ispari nam već nakon 10 minuta. Ipak, možda vam je žao što svoje čudnočudnovate snove ne možete upamtiti i kasnije na temelju njih možda postati Hitchcock junior.

Zasigurno ćete pronaći bezbroj bezuspješnih metoda i razbijati glavu brojanjem razbježalih ovaca koje su tu da vas uspavaju, a actually prave zbrku u našem sustavu kojemu želimo dati samo malo mira. No, iako toga niste svjesni, svaki čovjek dovoljno pruži odmora jer otprilike 26 godina provedemo zatvorenih očiju. Zabrinjavajuća ili ipak razumna činjenica? Prosudite sami.

Spavalicama je uvijek vrijeme za spavanje. Zato ne pokušavajte oboriti rekord sedamnaestogodišnjeg Randy Gardnera koji je uspio ostati budan 264 sata. Jedna od gorih stvari je ta da ćete početi gadno halucinirati i postati luđak ili se udebljati 0,9kg unutar tjedan dana, ali ono najkobnije, propustit ćete sve udobne i lijepe trenutke vezane uz krevet.

Pored svega, evo i citata obožavatelja spavanja:

''U petak poslije posla legnem i ne ustajem do ponedjeljka ujutro kad trebam krenut na posao''. Bravo!

A tinejdžeri koji imaju 'problem' spavanja na satu, ne brinite, sasvim je normalno jer većini njih je potrebno 9 ½ sati spavanja dnevno, a biološki satovi prirodno drže budnima do kasno dok bi ujutro duže spavali. Pospanost je normalna, tako da, uključite toleranciju!

UNITAS WebRadio On line:09:00-22:00 h Klikni i slušaj

UNITAS WebRadio Nova Gradiška

R Winamp R WMP

R Real R Quik

Openradio banner

HAV banner

Suradnici

 Logo  TZ GNG 1

 baner.romski portal

 UDD logi

LUNA logo

LAG baner