Razgovarali smo sa novogradiškom TV učiteljicom Đurđom Trupinić

Đurđa Trupinić, učiteljica je razredne nastave i radi u novogradiškoj OŠ „Mato Lovrak“. Sudjelovala je i u jednom od timova za izradu kurikularne reforme „Škole za život“, a sada je i TV učiteljica na HRT-u 3 za najmlađe.

Jedan je to od oblika održavanja nastave na daljinu čiji je cilj, osim pružanja kontinuiteta obrazovnog procesa i sigurnost  za nastavnike, učenike, njihove roditelje i skrbnike u kriznim vremenima.

Unatoč tome što je uspostavljen stabilan sustav učenja i poučavanja na daljinu, osigurane i rezervne opcije izvođenja nastave putem televizijskih emitiranja, online sustava, YouTube kanala i mrežnih stranica Škole za život, učenici i nastavnici još uvijek se privikavaju na ovakav način rada – što je i razumljivo", navodi se, među ostalim i u priopćenju Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Ministarstvo će, kako je najavila ministrica Blaženka Divjak, uskoro uputiti novu Preporuku za organizaciju nastavnog dana u školama, a već početkom travnja i upute za ocjenjivanje učenika tijekom izvođenja nastave na daljinu. Imaju plan i za državnu maturu.

-Naglašavamo još jednom, sve informacije bit će komunicirane pravovremeno, a sada je najvažnije da se sustav uhodava korak po korak", navedeno je u priopćenju Ministarstva obrazovanja. 

A kako je naša Đurđa Trupinić postala TV učiteljica i kakva su njezina iskustva u poučavanju na ovaj način saznali smo u razgovoru s njom:

-Kao učiteljica, članica radne skupine za izradu Kurikuluma nastavnog predmeta Matematika, članica Mentorskog tima i tima Razredne nastave, koja već dvije godine zagovara koncept cjelovitog kurikulumskog poučavanja u razrednoj nastavi, kao mentorica i edukatorica učiteljima razredne nastave na skupovima i u virtualnoj učionici, osjećala sam moralnu i profesionalnu odgovornost prikazati primjerom kako se koncept primjenjuje u praksi te sam prihvatila izazov.

 

Na koji način i koliko se pripremate za sate i koliko sada vaše odjeljenje „broji“ učenika?

-Za nastavu u Školi na Trećem ne pripremam se sama. Scenarije poučavanja priprema tim učitelja koji su do trenutka začetka Škole na Trećem bili članovi skupine za razrednu nastavu, ali i učitelji koji su prepoznali važnost i opravdanost kontinuiteta u radu te su se uz veliku podršku pridružili već postojećem timu.

Za svaki razred formiran je tim i svatko odgovorno i predano obavlja dio posla. Prema nekim podacima koje sam pročitala iz novina, veliki je broj učenika koji prate nastavu. Spominju se tisuće.

Koliko je ovo kvalitetan oblik nastave i kakve su reakcije učenika, vjerujem da ih imate?

-Nastavu u učionici ne može ništa zamijeniti. Nastavni se proces planira, ali u samoj provedbi uvjetuje ga upravo ono što ova Škola na Trećem nema, a to je interakcija sa učenicima. 

Strašno mi nedostaju moji učenici, moj 1. c razred, djeca koja me uče i od kojih upijam emociju. 

Reakcije su vrlo pozitivne. TV učionicu počela sam osjećati kao učionicu u trenutku kada su stigli prvi radovi, prve poruke, crteži, fotografije, pisma, podrška djece, ali i njihovih roditelja, baka, djedova, kolegica i kolega učitelja.

Imate li podršku kolega iz svoje matične škole, OŠ „Mato Lovrak“ Nova Gradiška?

-Naravno da imam. Najvažnija mi je podrška mojih Lovrakovaca, hvala im na svakoj poruci, sugestiji, prijedlogu, ohrabrenju, na svakom palcu gore i svim emotikonima koje mi svakodnevno šalju. Mi smo složan kolektiv i mislim da moje kolege znaju da ovo što radim, radim od srca.

Koliko će ovaj način odvijanja nastave koristiti i vama u profesionalnom smislu?

-Ovo je novo iskustvo za koje mi je trebalo par dana za prilagodbu jer vremena nismo imali. U profesionalnom smislu svaki je dan jednak danu u mojoj pravoj učionici.

Odvojeni ste od obitelji fizički. Je li vam to teško i kako se osnažujete međusobno?

-Moja mi je obitelj velika podrška u svim mojim projektima. Nedostaju mi. Volim ih i čekam dan kada će sve ovo što nam se događa biti zaboravljeno. Nikome nije lako.  Teško mi je jer sam u Zagrebu i to u vremenu koje nam je svima strano. Potpuno sam predana ovome što radim, a s obitelji sam u svakodnevnom kontaktu. U doba digitalne tehnologije daljine ne predstavljaju problem. 

Bili ste u Zagrebu kada se dogodio potres. I to je još jedno teško životno iskustvo kao i pandemija COVID-a 19. Kako se nosite osobno sa ovim teškoćama?

-Da. Za vrijeme potresa bila sam u Zagrebu. Bila sam sretna što sam živa. To mi se jutro dogodila najbolnija, najneizvjesnija, najnepoznatija  situacija u kojoj sam se u životu našla. Totalno neovisna o čovjeku, totalno strana i samo čekaš, mali nemoćan čovjek, sam pod nebom koje te nadvilo i sam na zemlji koja ti izmiče. I guta te i toliko si sitan i jadan, gol i bos na cesti, s maskom na licu, a snijeg ti pada u uplakane oči i zbunjeno gledaš stranca koji je isto tako sam i nemoćan.

Imate li uopće slobodnoga vremena i ako da, kako ga provodite?

-Imam jako malo slobodnog vremena. Izbjegavam socijalne kontakte i želim ostati zdrava do kraja. Umrežena sam s članovima obitelji koji žive u Zagrebu. Vrlo smo oprezni i odgovorni pa se uglavnom samo čujemo i šaljemo si poruke.

Mislite li da će se učenicima biti teško vratiti „starom“ obliku održavanja nastave, kada svi ovi problemi završe?

-Učenici se jedva čekaju vratiti u školu. Nedostaju im njihove učiteljice i učitelji. Nedostaju im prijatelji.

Što poručiti učenicima, roditeljima, svima u ovoj situaciji?

-Treba slijediti upute koje dobivamo putem medija. Trebamo biti odgovorni jer samo tako možemo utjecati na razvoj situacije.

Kako nam je i telefonom rekla naša draga učitejica jedva čeka da se vrati svojoj obitelji, u svoju učioncu, svojim učenicima, u svoju školu kolegama Lovrakovcima, ali i svoj djeci i odraslima koji su redovito dolazili u udrugu ECKO- Edukativni centar kvalitetnog obrazovanja.

-Udrugu ECKO osnovala sam 23. studenoga 2016. godine uz veliku podršku obitelji i prijatelja, struke jer, prema razvoju situacije, nije se vidjela volja za nastavkom Cjelovite kurikularne reforme. Ecko je udruga kojoj je cilj podrška obrazovanju visokomotivirane djece ali i mladih i odraslih u kojoj se od samih začetaka provodio kurikulumski pristup poučavanju. Na sreću za naš sustav, Cjelokupna kurikularna reforma je zaživjela i bez razmišljanja sam nastavila  s radom znajući da mi učitelji možemo i znamo bolje.

Od srca zahvaljujemo našoj Đurđi Trupinić na vremenu odvojenom i za razgovor s nama, a dok nam se ne vrati u Novu Gradišku s radošću ćemo ju gledati na HRT-3 u Školi na Trećem.

Foto: Youtube/HTV3

AEM logo banner

UNITAS WebRadio On line:09:00-22:00 h Klikni i slušaj

UNITAS WebRadio Nova Gradiška

R Winamp R WMP

R Real R Quik

Suradnici

 Logo  TZ GNG 1

 baner.romski portal

 UDD logi

LUNA logo

LAG baner