PUTOVANJE ADHATA DASA - SLJEDBENIKA HARE KRIŠNE (Treći dio)

Intervju s Adhatom, sljedbenikom Hare Krišne. U prvom dijelu intervjua govorilo se općenito o ovom pokretu, u drugom dijelu govorilo se o životu u Hramu, ''prijašnjim'' životima sljedbenika.

Treći dio se sastoji od Adhatinog osobnog doživljaja vezanog za život u Hramu i djelovanju u Pokretu Hare Krišna. 

Što te dovelo u ISKCON? Koja je tvoja priča?

U ISKCON me dovela upravo filozofija. U drugom razredu srednje škole sam se, potaknut nekim životnim okolnostima i prirodnom radoznalošću mladih ljudi, počeo raspitivati o smislu života ,svi mi prolazimo kroz tu ''fazu''.

REKAO MI JE:''JA NISAM OŠTEĆEN! MOJ ŽIVOT JE UREDU, A TI SE MALO RASPITAJ O POREMEĆAJIMA LIČNOSTI.''

Po mom mišljenju, to ne bi trebala biti samo faza. To je glavna poanta. Raspitivanje o smislu života u većini slučajeva biva potaknuto nekim negativnim događajima ili iskustvima pojedinca, to raspitivanje razlikuje čovjeka od životinje. To mi je jednom čovjek na ulici rekao kada sam mu prišao s knjigama o svjesnosti Krišne :''Ja nisam oštećen! Moj život je uredu. A ti se malo raspitaj o poremećajima ličnosti.'' Htio je valjda reći da ta ideja o Bogu predstavlja vrstu ludila.

''NISAM HTIO PRIHVATITI DA JE TO TO, DA BIH SE DOBAR DIO ŽIVOTA TREBAO OBRAZOVATI U USTANOVAMA U KOJIMA STEKNEŠ LOŠE NAVIKE I KOJE TE OBRAZUJU DA KASNIJE POSTANEŠ POPUT PSA KOJI TRČI UOKOLO, TRAŽI GOSPODARA I MOLI DA MU SE NETKO SMILUJE.''

U drugom razredu srednje škole me sve više počelo odbijati materijalističko shvaćanje i takav način života. ''Utrka sa štakorima'' ,kako kažu. Nisam htio prihvatiti da je to to, da bih trebao, za početak, dobar dio svog života provesti ''obrazujući'' se u ustanovama kojima skoro uopće nije stalo do izgradnje karaktera osoba i gdje zapravo samo stekneš loše navike, one te obrazuju da kasnije postaneš poput psa, koji uokolo trči, traži gospodara i moli da mu se netko smiluje. Također nisam htio prihvatiti da ću se ostatak života trebati teško boriti za opstanak u sustavu zavisti u kojemu svatko gleda kako da bude bolji od drugih na njihovu štetu i svoju korist. Niti sam htio dati svoje povjerenje takozvanim vođama društva koji su nerijetko osobe jako niskog karaktera i sklonosti. Nisam htio dati svoje povjerenje osobama koje u ime religije samo propagiraju nacionalizam, separatizam, sentimentalizam, fanatizam... bez da daju prave duhovne informacije i znanje, ili ne daj Bože, žive to što zagovaraju.

''LUPAO SAM ŠAKOM O STOL ,VIČUĆI: ''JA ŽELIM ZNATI ISTINU!''''

Htio sam pravedno društvo za sebe i ostale, neki viši cilj u životu. Sjećam se jednog dana kada sam frustriran svime lupao šakom o stol, vičući: ''Ja želim znati istinu!''.

Jednog dana u kući kod prijateljice pronašao sam Srimad-Bhagavatam, 7. pjevanje, 2. dio, ta knjiga mi je na neki mističan način bila jako posebna u tom trenutku. Pročitao sam ju i dobio ideju o svjesnosti Krišne.

''LJUDI VOLE REĆI DA SU DUHOVNI. TO JE DANAS U MODI. TO ZNAČI DA CIJENE NEKU VRLINU, DUBOKO PROMIŠLJAJU STVARI, A MOŽDA SU I VEGANI.''

Svjesnost Krišne isto nije pokušaj da izvučemo najbolje iz ovog svijeta na neki ''duhovni'' način. To je danas u modi. Ljudi vole reći da nisu religiozni već da su duhovni, što znači da cijene neku vrlinu, duboko promišljaju stvari, a možda su i vegani. U slobodno vrijeme se bave yogom ili vole boraviti u prirodi, cijene život u skladu s prirodom i sl. Dok ustvari imaju iste sklonosti, težnje i način života kao i ,takozvani nereligiozni ljudi, odnosno osobe koje nisu sklone duhovnosti. Svemu tome smo centar mi sami. ''Ja i moje'' to je bolest uvjetovane duše. Mislimo da smo ovo materijalno tijelo i da je sve što je povezano s tijelom naše. Trebamo shvatiti koji je naš odnos s Krišnom i djelovati u tom odnosu. Odnos s Krišnom se temelji na ljubavi i služenju.

 

Zašto si se najviše pronašao u ISKCON-u? Što to drugi pokreti nemaju?

Meni osobno je najdraži taj poziv na akciju, na revoluciju i promjenu paradigme. Bhaktivedana Swami Prabhupada snažno i otvoreno ukazuje na nedostatke suvremenog društva i zapravo neustrašivo raskrinkava naše zablude. Prabhupada beskompromisno govori istinu i svojim vlastitim životom utjelovljuje svjesnost Krišne koju propovijeda. To me je osvojilo. U vedskoj epistemologiji postoje 3 načina stjecanja znanja. Neposredno opažanje, logičko zaključivanje i primanje informacija iz vjerodostojnog izvora. Unutar te kategorije, karakter osoba koje promiču znanje je najveći dokaz. Tako je mene osvojila čistoća Srila Prabhupade koji je svojim primjerom pokazao što znači biti svet i sluga Krišne.

''GOVORE NAM DA SMO MRAČNA SEKTA KOJA ISPIRE MOZAK MLADIM I POVODLJIVIM OSOBAMA. I DA, MI ISPIREMO MOZAK.''

Na kakve predrasude nailaziš tijekom javnih izlaganja?

Ljudi nam uglavnom govore da smo mračna sekta koja ispire mozak mladim i povodljivim osobama. Na što u šali ponekad kažemo da smo mi najopasnija sekta u gradu. Što je i istina ako proučite naše knjige. I da, mi ispiremo mozak. Ispiremo ga od sveg smeća koje su nam tamo ''utuvili''. Isto tako nam ljudi prigovaraju da ništa ne radimo, da samo pjevamo i plešemo po cijele dane na ulicama, od čega nema nikakve koristi. Bolje bi bilo da idemo raditi nešto korisno, kao na primjer primit se motike i tako. Te dvije stvari obično.

Jesi li išao u Indiju?

Još nisam išao u Indiju. Otvara mi se neka mogućnost da u skoroj budućnosti odem tamo, međutim nisam baš entuzijastičan , puno mi je uzbudljivije ostati ovdje i širiti svjesnost Krišne pjevanjem Hare Krišna maha-mantre na ulicama i dijeliti knjige o Krišni, organizirati follow-up programe. Ovaj propagandni posao na zapadu mi je napetiji.

''BIO SAM BUNTOVAN, PROTIV AUTORITETA SVOJIH RODITELJA I OBITELJI.''

Jesu li i tvoji roditelji sljedbenici Hare Krišne? Ako ne, održavate li stalan kontakt i bi li rekao da vam je odnos bolji ili lošiji otkad si postao posvećenik?

Moji roditelji nisu Hare Krišna iako su do određene mjere pobožni ljudi. Održavamo stalan kontakt i moram priznati da se naš odnos barem s moje strane u određenom smislu promijenio na bolje. Ja sam došao u svjesnost Krišne relativno rano u svom životu, s nekih 16-17 godina. Tada sam bio kao i svi ostali tinejdžeri, buntovan protiv autoriteta svojih roditelja i obitelji, no kada sam se upoznao s načelima svjesnosti Krišne počeo sam ih više poštovati, cijeniti i uvažavati u svom životu.

''ADHATA DASA ZNAČI ''SLUGA ONOGA KOI DAJE ZNANJE ILI SLUGA UČITELJA.''''

Što znači tvoje ime i tko ti ga je nadjenuo?

Moje duhovno ime je Adhata dasa i nadjenuo mi ga je moj duhovni učitelj, a ono znači "sluga onoga koji daje znanje ili sluga učitelja".

Želiš li postati svećenik?

Ne, jer ne vidim se u tom pozivu niti toj vrsti zanimanja. To u ovoj tradiciji izgleda malo drugačije nego što je u kršćanskoj tradiciji koja je zastupljena kod nas. U Hare Krišna tradiciji osoba se prihvaća kao svećenik kada stekne brahmanske odlike i dobije brahmansku inicijaciju od duhovnog učitelja. To je zapravo početna kvalifikacija za daljnji napredak u tom smjeru. Brahmanska inicijacija je znak da je osoba stekla te kvalifikacije i da je prihvatila gurua, ali može i ne mora postati svećenik.

''IMAM SPOSOBNOST RAZUMIJETI LJUDE, NEKU VRSTU EMPATIJE, TAKOĐER IMAM I ŽICU ZA UMJETNOST, ESTETIKU I PROPAGANDU.''

 

Kakve darove imate? Koji dar ti imaš?

Mi imamo sve darove kao i svi ostali ljudi. Jedina razlika je u koju svrhu se koriste. Osoba materijalističke svjesnosti ih koristi za svoje vlastito osjetilno uživanje, na sebičan način, dok osoba svjesna Krišne ih koristi za zadovoljstvo Krišne i predano služi Krišnu sa svim svojim sposobnostima i Bogom danim darovima. To je prava upotreba istih.

A koji ja dar imam? Rekao bih da je to možda sposobnost da razumijem ljude, neku vrstu empatije, također imam žicu za umjetnost, estetiku i propagandu.

''MI HARE KRIŠNE IMAMO PARTY SVAKI DAN, I TO VIŠE PUTA. PRVI PARTY U DANU NAM JE U 4:30.''

Možeš li opisati jedan svoj dan?

Ustajemo najkasnije do 4 ujutro. U pola 5 imamo program, mangala-aroti (ceremonija obožavanja Krišninog Božanstva u hramu), za vrijeme mangala-arotija pjevamo Hare Krišna kirtan (skupno pjevanje) i plešemo, zato se ja nekad šalim s mladom ekipom na ulici koja voli ići po partijima da mi Hare Krišne imamo party svaki dan, i to više puta, a prvi party u danu nam je u 4:30.Svjesnost Krišne je čarobna!

Zatim od 5:15 do 7:15 mantramo Hare Krišna svako za sebe, na svojim brojanicama, što se zove japa, individualna meditacija. U tom periodu obično izmantramo naših 16 krugova, minimalni propisani broj ponavljanja Hare Krišna maha-mantre.

U 7:15 počinje drugi dio jutarnjeg programa sa Guru-pujom, u kojoj obožavamo i slavimo Srila Prabhupada, kao svog osnivača i acaryu, glavnog i najvažnijeg duhovnog učitelja Pokreta.

Od 7:45 do 8:30 traje jutarnje predavanje iz Srimad-Bhagavatama, za vrijeme kojeg slušamo i diskutiramo o filozofiji svjesnosti Krišne iz svetih spisa i tu također crpimo inspiraciju za ostatak dana i izazove s kojima se svakodnevno susrećemo.

Istaknuo bih da je jutro za nas Hare Krišne najvažniji dio dana.

''NAKON DORUČKA OSTATAK DANA PROVODIMO VANI ŠIREĆI KRIŠNINU PORUKU SVIMA.''

Mi, Hare Krišne ,želimo podijeliti svjesnost Krišne sa svim živim bićima zato što je prekrasna i naši duhovni učitelji to traže od nas,Sam Krišna to traži od nas. Nakon doručka ostatak dana provodimo vani, šireći Krišninu poruku s drugima, dijeleći knjige o Krišni, hranu ponuđenu Krišni, pjevajući Hare Krišna u raznim dijelovima grada.

U hram se vraćamo poslijepodne, tada ručamo i malo odmorimo. Netko čita svete spise, netko mantra Hare Krišna i sl. Navečer u 19 sati imamo večernji dio programa, Gaura-arotik, 3. party u danu. Šalim se ja malo, iako možemo gledati i tako, ljudi danas vole partijati, a to obično bude vikendom ili posebnim danima, dok mi ''partijamo'', ili slavimo Krišnu, svaki dan, cijeli dan.

U 19:45 je obično predavanje iz Bhagavad-gite, večernja doza filozofije. U 20:30 obavimo večernje službe, ako ih ima, i spremamo se za počinak. I u 21, 21:30 smo obično u krevetu.

Ako ne idemo van, onda preko dana imamo razne praktične službe: organizacije programa, follow-up, proizvodnju knjiga itd.

 

''NEMAM ISKUSTVA S REIKIJEM ILI PRANOTERPAIJOM, SMATRAM DA NEMA POTREBE ZA IZMIŠLJANJEM NEČEG NOVOG ILI BOLJEG.''

Imaš li iskustva s reikijem ili pranoterapijom? Koji je tvoj stav o tome?

Nemam iskustva ni s reikijem ni s pranoterapijom. U svjesnosti Krišne mi prihvaćamo tri linije autoriteta: vedske spise kao temelj, svete osobe i gurue. Tako da nema potrebe za izmišljanjem nečeg novog ili boljeg, znanje je uvijek isto.

Na kraju krajeva, te stvari nam mogu pomoći u nekom materijalnom smislu, da se izliječimo od nekih fizičkih ili mentalnih tegoba, ali to nam ne može produhoviti svijest niti pružiti bhakti, obnoviti naš odnos s Krišnom. Zaborav na Krišnu je jedina bolest od koje živo biće pati.

Svjesnost Krišne može nas odvesti nazad kući Bogu, na mjesto na kojem nema potrebe ni za konvencionalnim niti za alternativnim metodama liječenja.

Koga bi pozvao da se pridruži pokretu?

Na prvom mjestu pozvao bih čitatelje ovog intervjua. Ako sam na bilo koji način uspio u nekome pobuditi interes za ovaj pokret svjesnosti Krišne, pozivam zainteresirane da se obrate na adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili da nabave literaturu o Krišni, Bhagavad-gitu kakva jest, Srimad-Bhagavatam...

Također želimo pozvati cijelo ljudsko društvo da pokuša shvatiti ovu znanost o Bogu, Apsolutnoj Istini. Nama je cilj proširiti ova učenja diljem svijeta na znanstven i praktičan način. Jer u ovom svijetu ništa ne nedostaje osim svjesnosti Krišne. Sve drugo je tu. Bude li ljudska civilizacija prihvatila i primjenila načela svjesnosti Krišne, u svijetu mogu zavladati zajedništvo i mir.

''LJUDSKO DRUŠTVO NIJE NEZAVISNO KAO ŠTO SMATRA. MI SMO POD STROGOM UPRAVOM MATERIJALNE PRIRODE I UVJETOVANI SMO NJENIM BIJEDAMA I UŽICIMA.''

Ljudsko društvo nije nezavisno kao što smatra. Mi smo pod strogom upravom materijalne prirode i uvjetovani smo njenim bijedama i užicima. Bez sunca, kiše, vode, zraka, vjetra, plodne zemlje i ostalih materijalnih elemenata, sav naš tobožnji napredak nema nikakvog smisla, jer vjerovali ili ne, ne možemo jesti vijke i matice, plastiku i gumu i ostale izume. Materijalnim elementima kao proizvodima materijalne prirode upravlja Svevišnji, Krišna. Stoga u konačnici potpuno ovisimo o milosti Gospodina i ako to ne shvatimo, imamo kriminalni mentalitet, svojatamo svojim ono što to nije i podložni smo kazni materijalne prirode. 😀

AEM banner

UNITAS WebRadio On line:09:00-22:00 h Klikni i slušaj

UNITAS WebRadio Nova Gradiška

R Winamp R WMP

R Real R Quik

Suradnici

TZGNG logo

 baner.romski portal

 UDD logi

LUNA logo

LAG baner