Zajednički projekt novogradiške Industrijsko-obrtničke i strukovnih škola iz Njemačke, Norveške i Austrije

Industrijsko-obrtničkoj školi Nova Gradiška temeljem programa Erasmus+ za 2018. godinu za Ključnu aktivnost 2 u području općeg obrazovanja odobren je projekt mobilnosti pod nazivom:Poboljšanje i promicanje strukovnog usavršavanja 4.0 I Digitalizacija kao prilika za obrazovanje, u izosu  20.890,00 EUR.

Projekt traje godinu dana, a uz učenike i profesore novogradiške Industrijsko-obrtničke škole, u projektu sudjeluju Fachberufsschule Wolfsburg škola iz Austrije, Staatliche Berufsschule Wiesau iz Njemačke te Hamar Katedralskole iz Norveške. Krajnji i konkretan proizvod na kraju projekta bit će kemijska olovka s usb memorijom.

 

Predstavnicima škola, sudionika u projektu, domaćin je Industrijsko-obrtnička škola, a 1. listopada predstavljen je cjelokupan projekt i njegova realizacija koja će se odvijati u etapama.

Okupljenima je dobrodošlicu poželio prof. Mijo Matošević, ravnatelj Industrijsko-obrtničke škole te predstavio projekt čiji će rezultat, kako je rekao, biti pomoć i učenicima i nastavnicima u svim ovim promjenama do kojih dolazi u strukovnom obrazovanju gdje se u središte stavlja učenik.

-On i treba biti onaj centar oko kojega se mi svi trebamo vrtiti. Na žalost u našoj didaktici i metodici je nastavnik taj koji je u središtu. Dobrom kombinacijom rada učenika i nastavnika mi možemo postići ono što se traži i što poslodavac u konačnici želi, a to je da prilagodba tog učenika, koji je kod nas završio školu ,do korisnog radnika, bude što kraća da ne kažem, ODMAH.

 

I ovaj projekt nudi mogućnost da se malo uspoređujemo sa zemljama i školama s kojima smo prijatelji, partneri, naravno poštujemo njihovu tradiciju i njihov obrazovni sustav, da na kraju napravimo određene materijale koji će pomoći u daljnjem radu te da se dobiju i određeni certifikati koji će danas-sutra našoj djeci u mobilnosti u usporedbi sa drugima reći –Da mi to radimo, na taj i taj način i mi to znamo! Tako da je ovaj projekt došao zaista kao kruna i jednoga partnerstva i 20-godišnjeg prijateljstva 20 sa školama u inozemstvu s kojima surađujemo. Meni osobno je posebno drag jer je iz moga područja. Profesor sam mehaničke tehnologije i metodika je meni u krvi. Slučajno sam ravnatelj ovih 15-16 godina, ali ja sam prvenstveno nastavnik, 26 godina sa dnevnikom u razredu, a ovo je valda dragi Bog rekao-e sad ćeš ti završiti svoj radni vijek sa ovako jednim vrijednim projektom-istaknuo nam je u razgovoru prof. Matošević.

Toga 1. listopada predstavljen je samo dio onoga što će se raditi, ali angažmanom i željom svih ljudi iz okruženja, ali i djece što i je cilj.

-Jedna grupa, njih 6 učenika bila je u Njemačkoj tjedan dana, još njih 6 ići će u Norvešku, a već sada je dogovoreno da ćemo na godinu u rujnu na sajmu u Grazu predstaviti zajednički proizvod cijelom svijetu, nakon što ga predstavimo u Wolsburgu. I taj projekt , kemijska olovka s usb-om ili s punjačom, što već učenici smisle, će biti jedan praktični uradak koji će moći poslužiti u smislu razmišljanja kuda danas ide metodika. To se danas jako brzo mijenja, djeca imaju stotinu informacija do kojih mogu doći izuzetno brzo. Nema više učenja činjenica napamet pa reprodukcije istih za 2, 3 ili veću ocejnu, nego izvoli to napravi! Ali je onda potrebno da se i nastavnici mijenjaju i zato mi je drago što su ovdje došli nastavnici teorije i prakse iz područja strojarstva. Oni će međusobno komunicirati, razmjenjivati iskustva. Imat ćemo i videokonferenciju svih škola zajedno pa će se vidjeti tko je dokle došao u realizaciji projekta. Jer na toj kemijskoj olovci jednu poziciju radimo mi, drugu škola u Njemačkoj, pa slijedeću škola u Austriji, Norveškoj. Vidjet će se na kojem stroju, kojim alatima, kojim tehnologijama se to radi.Također će jedan od zadataka biti da svaka škola napravi svoj prototip. Mi smo nedavno kupili 3D printer i učenici će na njemu sami davati ideje i na kraju ćemo zajedno odlučiti koju ćemo i realizirati. Na taj način dajemo djeci mogućnost da razvijaju intelektualne, kreativne, tehnološke sposobnosti. E, upravo takve poslodavac treba.

 

Naravno poslodavac treba i one koji će biti pomoćni radnici, ali i one koji će raditi u pravcu razvoja i donositi dodanu vrijednost. Bez obzira što smo trogodišnja strukovna škola s obzirom na ovakve projekte kojima djeca stječu vještine više razine bit će sposobni ispuniti i očekivanja poslodavaca i zatjeve tržišta.

Dobar dio naših učenika, zanimanja CNC operateri koji su završili školu se i zaposlio. Čak su neki isti dan kada su dobili završnu svjedodžbu sklopili i ugovor o radu. Stipendije se također nude. Skoro svaki učenik naše škole druge i treće godine može dobiti stipendiju i rasteretiti roditelje-naglasio je ravnatelj.

Ministarstvo turizma uskladilo se s hotelima tako da u školi očekuju i dolazak predstavnika lanca hotela Valamar koji će i ove godine stipendirati učenike. I učenici koji se školuju u zanimanju metala također mogu ostvariti stipendiju jedan dio preko Hrvatske obrtničke komore, a dio preko Ministarstva gospodarstva. I to je prilika da se i djeca težeg imovinskog stanja ili iz većih obitelji školuju. Znamo da je i prije bilo i učeničkih kredita i stipendija i bez njih bi se stvarno bilo teško obrazovati. Važno je tu informaciju znati, a učenici i roditelji odlučit će hoće li koristiti tu mogućnost koja im se nudi.

Ne zaboravljaju ni djecu s teškoćama .

-Postoje djeca koja imaju problem sa sluhom, intelektualno su perfektni. U ovim našim zanimanjima teže se školovati djeci koja imaju problem s viom. Imali smo priliku vidjeti u nekim školama da se posebna pažnja posvećuje takvoj djeci, ali ključno je što im se osigurava radno mjesto. Na žalost naš je sustav za sada trom i kroz sve ove godine rada u školstvu to vidim. Umjesto da se za njihovo školovanje daju poticaji i da im se radno mjesto nađe, mi imamo različite prijedloge i rješenja za njih samo na papiru. Ali želim vidjeti djela. Kada npr. naših 5 učenika s teškoćama završi svoje obrazovanje, želim čuti od njih 2-3 da su se zaposlili.

I u ovom projektu jedan od ciljeva je dati pozornost i djeci s teškoćama, jer takve djece ima i u školama partnerima. Negdje su to migranti, negdje djeca i mladi s različitim oblicima invaliditeta- rekao nam je prof. Mijo Matošević.

Po završetku predstavljanja projekta i kraće stanke, odmah se prišlo radu i s djecom i planiranju daljnje realizacije etape koja je pred svim partnerima u projektu.

Također su ovom prigodom predstavnici škola iz Njemačke, Norveške i Austrije predstavili svoje strukovne škole i zanimanja za koja se djeca kod njih mogu školovati.

DSCN7160

DSCN7162

DSCN7163

DSCN7165

DSCN7166

DSCN7168

DSCN7169

DSCN7170

DSCN7174

DSCN7175

DSCN7176

DSCN7177

DSCN7178

DSCN7180

DSCN7181

DSCN7183

DSCN7186

 

AEM banner

UNITAS WebRadio On line:09:00-22:00 h Klikni i slušaj

UNITAS WebRadio Nova Gradiška

R Winamp R WMP

R Real R Quik

Suradnici

TZGNG logo

 baner.romski portal

 UDD logi

LUNA logo

LAG baner