Industrijsko obrtnička škola – škola za tržište rada

Do srijede, 10. srpnja traju prijave putem interneta za upise u prvi razred srednjih škola. 

U Industrijsko-obrtničkoj školi trenutno su, prema praćenju aplikacije, popunjena mjesta za zanimanja CNC operater, automehatroničar, instalater kućnih instalacija , prodavač, kuhar i konobar. 

-Osobno mislim da ćemo većinu zanimanja popuniti, a prema iskustvima iz prošlih godina  za zanimanje stolar, krojač i monter obično ostane mjesta i za drugi  rok od 20. 08. do 1. 09. Ni jedan učenik koji želi doći u našu školu neće ostati neupisan , ali neće moći puno ni birati u slijedećim rokovima jer ćemo ga u tom slučaju moći smjestiti tamo gdje mu sustav to omogućuje. Čak i kada nastava počme postoji u prvom tjednu tzv. treći rok, što Ministarstvo dozvoljava, ako se radi o razlozima kao što su preseljenje ili slično, pa se učenik nije uspio prijaviti u prethodnim rokovima. Tada može doći na razgovor, dat ćemo upute, ali mogućnost upisa je samo u zanimanja u kojima ima mjesta. S obzirom da interes za našu školu postoji, mjesta je u zanimanjima za koja obrazujemo sve manje, što je za nas kao školu, dobro- rekao nam je ravnatelj prof. Mijo Matošević.

Koje promjene očekuju ovu strukovnu školu?

Danas je dosta prilika i izazova za sve škole, pogotovo jer već neko vrijeme imaju priliku aplicirati i provoditi različite projekte- Škola za život, e-škola,...

-Sada se pripremaju veliki projekti za strukovno obrazovanje i tu vidim priliku da za našu školu nabavimo opremu iz Regionalnih centara kompetentnosti. Tehnička škola Slavonski Brod  je nositelj, a mi očekujemo da ćemo zajedno povući velika sredstva za opremu za slijedećih 20-30 godina. Na tome se sada radi i očekujemo uskoro prve konkretne rezultate .

Radi se i redizajn 200  zanimanja ; 100+100 kako u Agenciji za strukovno obrazovanje to pripremaju. Programi koji su nastali prije 20 ili  više godina sigurno traže redizajn i mislimo da će i ovi kurikulumi za te programe dati veću mogućnost učenicima da se njih stavi u prvi plan, a da nastavnici više budu voditelji, moderatori da djeca pokažu što znaju, a znaju puno. To mogu govoriti iz vlastitog iskustva.Treba djeci dati priliku da oni pokažu što oni mogu, što znaju i često puta ćemo se pozitivno iznenaditi .

Škola nije zgrada, škola nije novi stroj, škola su prvenstveno ljudi koji u njoj rade. Koliko kolege budu prepoznale te mogućnosti i izazove kako u redovnom radu tako i u drugim projektima kojima ćemo nastaviti suradnju i s drugima, po tome će škole biti prepoznatljive. Najveći kapacitet i kvaliteta su ljudi, nastavnici i svi ostali djelatnici škole. Osobno mislim da se možemo razvijati, dograđivati, poboljšavati i usavršavati rad ove škole. Nama učenici dođu, prođe jedna generacija, tri godine neki možda i četiri, a oni koji ostaju, oni trebaju graditi .

I druga stvar metodika kao način rada, način poučavanja, način života je ono po čemu možemo biti još bolji. Dvije su stvari ključne: čovjek i njegov rad. Ljudski faktor je nezamjenjiv bez obzira na tehnologiju. 

I nadam se da će u vremenu koje je pred nama taj ljudski faktor pokazati koliko zna i koliko može na dobrobit kako učenika koji će dolaziti u našu školu, tako i njihovih roditelja. A zašto upisati ovu školu.? Ključna rečenica je: Imaju osiguran posao.

I naše analize pokazuju da veliki broj učenika nakon završetka naše škole može odmah početi, ako žele, raditi bilo u metalu, ugostiteljstvu,...riječi su prof. Matoševića.

Ulazak u Školu za život?

I u Industrijsko-obrtničkoj školi čekaju promjene nastavnih programa čiji je cilj da se radi prema ishodu učenja, a ne da se „bubaju“ činjenice koje svi mi možemo naći na internetu. Dakle potrebno je primjenjivo znanje koje će učeniku trebati u životu.

-I u našem tipu škole vještina je broj jedan. Dakle na prvom mjestu treba biti praktična nastava, a svi ostali predmeti trebaju biti servis .

U suradnji sa partnerima učenici imaju obvezu obaviti praktičnu nastavu, to može biti u tvrtkama, ovisno o zanimanju, a može biti u obrtničkim radionicama i mogu reći sve najbolje o suradnji kako sa Udruženjem obrtnika NG i predsjednikom Tomislavom Šimićem, koji nas prati i zajednički smo promovrali i određena zanimanja, tako i sa tvrtkama u okruženju, bilo da je to metalni sektor gdje mogu pohvaliti suradnju sa Klima opremom, TANG-om, Industrijskim parkom, Hladnim valom, kao i tvrtkom Conjar iz Starog Petrovog Sela. S većinom njih smo već 10-ak godina partneri što je odlično. I u drugim sektorima, ugostiteljstvo recimo, ta suradnja je i šira, a radi se o najjačem ugostiteljskom kompleksu „Valamar“. U Baškoj je i sada naših 15 učenika na ljetnoj  praksi. Naša je škola jedna od najzastupljenijih po broju stipendista za hotel „Valamar“ i dobro je da roditelji znaju kako učenici mogu dobiti stipendiju ili naknadu za vrijeme praktičnog rada – istaknuo je, među ostalilm prof. Matošević.

Želja je ove škole da svaki učenik bude zadovoljan sa svojom praktičnom nastavom i da zna zašto i gdje ide na praksu. Propisana naknada je definirana Ugovorom o naukovanju kod jedinstvenog modela obrazovanja odnosno Ugovorm o provođenju praktične nastave s tim da su učenici prve godine na praksi u školi gdje dobivaju temeljne vještine i znanja, a u drugoj i trećoj godini određeni broj sati izvode na vanjskim mjestima. 

I kada je prof. Matošević bio učenik, prema njegovim riječima bile su dvije mogućnosti: školska praktična nastava i TANG. S obzirom da je bio alatničar imao je kombinaciju u obavljanju prakse, školsku radionicu i TANG.Također je dodao:

-Zapravo trebamo učiti iz naše bliže povijesti i one dobre, pozitivne stvari, a bilo ih je puno, trebamo preslikati i primijeniti i danas. Ne trebamo izmišljati toplu vodu, tražiti neka nemoguća rješenja. Vratimo 50 stranica natrag, ako je svaka starnica jedna godina i naći ćemo rješenja za ono što mislimo da je nemoguće. Imamo mogućnosti da u našem školskom sustavu koji je imao dugu tradiciju puno toga dobroga naučimo. Meni je najbolja literatura u profesorskom poslu kojim sam se bavio, a nastala je 1955. godine, ona koju sam dobio za vrijeme studija u Rijeci od profesora koji su mi tada predavali. Nove tehnologije i alati pripomažu danas, ali ako se koriste u razumnoj mjeri i upravo na pitanju reforme koliko nastavnici koji su nositelji tih promjena budu prepoznali u kojoj će količini korištenje pojedinog medija njemu omogućiti  lakši rad, ali rad u cilju da učenik dobije što mu treba onda će to biti pravo, ali ukoliko ti mediji budu ili podcijenjeni ili precijenjeni opet neće biti dobro. Ravnoteža je jako važna. Zbog toga mislim da se ove nove promjene mogu dobro povezati sa time što je bilo prije 50 godina, uskladiti  teoriju i praksu i tada ta reforma može najviše i najbolje zaživjeti. I ponovit ću. Ključna je rečenica: Ljudski faktor je broj jedan.

UNITAS WebRadio On line:09:00-22:00 h Klikni i slušaj

UNITAS WebRadio Nova Gradiška

R Winamp R WMP

R Real R Quik

HAV banner
AEM logo rad nakladnika

Suradnici

TZGNG logo

 baner.romski portal

 UDD logi

LUNA logo

LAG baner